Kako ojačati imunitet u jesen?

Da bi se usprotivili kiši, vetru i hladnoći telu treba dobra odbrana!
Jesen je teško vreme za ljudski imunološki sistem. Sunca i vitamina u hrani je sve manje, a umor i apatija se često nagomilavaju. Takođe, u ovom trenutku se aktiviraju mnoge bakterije i virusi koji izazivaju prehlade – pravi jesenji pljusak.
Za održavanje zdravlja i zaštite protiv raznih infekcija, imunitet treba odmah ojačati.

***Hrana, poboljšava imunitet

Balansirana hrana bogata vitaminima je ključ jakog imuniteta. Zato jesen nije najbolje vreme za dijetu. Ukoliko je vaš sistem usmeren na gubljenje težine, lišiće vas određenih hranljivih materija, i automatski oslabiti imunu odbranu. Razmislite o tome da li je pametnije otarasiti se 2-3 kilograma viška i biti bolestan tokom jeseni i zime.
Uključite u svoju ishranu posno meso i mlečne proizvode, kao i orahe i mahunarke: oni pružaju telu proteine potrebne za izgradnju ćelija i stvaranje antitela. Češće jedite masnu ribu i dodajte biljno ulje (maslinovo ili laneno), da obezbedite telo esencijalnim masnim kiselinama. Oslonite se na sveže voće i povrće u zimskom periodu, ovi izvori vlakana, vitamina i minerala će biti retki gosti na vašem stolu.
Ne zaboravite da dodate crni i beli luk jelima: poznato je da sastojci iz luka ubijaju bakterije. Takođe, pomažu u jačanju imunog sistema i začini poput cimeta, lovoar, različite vrste bibera.

***Rad i odmor

Potrebno je da uskladite vreme rada i odmora za održavanje imunog sistema u zdravom stanju. Pokušajte da ne ostajete predugo na poslu. Ne ručajte na radnom mestu. Ako vreme dozvoljava, prošetajte na svežem vazduhu i užinajte u obližnjem parku.
Nemojte zanemariti i tehnike opuštanja koje će vam pomoći da se brzo oporavite od napornog dana i pomoći da postignete unutrašnju harmoniju. Malo meditirajte ili praktikujte jogu. Spavajte dovoljno. San je veoma važan za zdrav imuni sistem. Za dobar imuni sistem potrebno vam je spavanje od najmanje 8-10 sati.

***Aktivnosti za poboljšanje imuniteta

Umerena fizička aktivnost je od suštinskog značaja za održavanje zdravlja. Intenzivne i iscrpljujuće vežbe najbolje je da prepustite toplijem dobu godine, ali su lagana gimnastika, plivanje, planinarenje, pa čak i uobičajene jutarnje vežbe dobre za jačanje imunog sistema.

Izvor: https://www.zenskimagazin.rs